Hopp til innhold

Pressen gir strålende omtale til Werther

"En ren nytelse" - Klassisk Musikk
"Anbefales på det varmeste" - BA
"En elegant, flytende tolkning" - BT

Her er noen utdrag fra pressen:

Klassisk Musikk:
WERTHERS LIDELSER - EN REN NYTELSE

"Bergen nasjonale opera har hentet inn et stjernelag av utenlandske solister, der spesielt kvinnene utmerker seg: Den skotske mezzosopranen Catriona Morison som Charlotte og den svenske sopranen Hanna Husáhr som lillesøsteren Sophie er begge perfekte i rollene. Litauiske Edgaras Montvidas som Werther har en nydelig tenor"

"Både scenografien og kostymene er en fryd for øyet"

Les hele den flotte omtalen

Bergensavisen gir terningkast 5:
ET SJELDENT OG STERKT KJÆRLIGHETSDRAMA

"Edgaras Montvidas og Catriona Morison uttrykker lidelse med bredt register i rollene som Werther og Charlotte"

"Anbefales varmt"

"Bergen nasjonale operas «Werther» i Grieghallen er et gripende og (overraskende) aktuelt kjærlighetsdrama"

Les hele omtalen i BA

Bergens Tidende gir 5 hjerter:
EN TRAGISK KJÆRLIGHETSHISTORIE

"Edgaras Montvidas er i stand til å sette voldsomt dramatisk, nesten wagners, trykk på i høyden når det blir krevd"

"Catriona Morison synger med mørk, varm mezzosstemme som passer perfekt til figurens store, følelsesmessige utbrudd"

"Montvidas og Morison er støttet av et veldig godt ensemble, der det er fine prestasjoner i alle roller"

"Og i orkestergraven sitter musikere fra Bergen Filharmoniske Orkester og gir, under ledelse av Frédéric Chaslin, en elegant, flytende tolkning av Massenets dynamiske orkestersats"

BTs anmelder skriver videre at Antony McDonalds tolkning er overbevisende og "intimt, psykologisk kammerspill"

Les hele omtalen i BT (abo)

Siste nyheter

Beate Mordal

Beate Mordal er Artist-in-Residence i 2019/2020

Grieg Foundation har tildelt kr 100 000 til det nye programmet Artist-in-Residence, som gir BNO og Bergen en mulighet til å vise frem en strålende ung norsk sanger i en rekke produksjoner, og hjelpe til med å utvikle sangerens karriere ved å tilby muligheter til å jobbe sammen med høyt anerkjente solister, regissører og dirigenter.

Janie Dee

Intervju med Janie Dee

- En cabaret er som selve livet, sier Janie Dee, man vet aldri hva som kommer til å skje. Karrieren til den prisbelønte britiske sangeren og skuespilleren spenner fra dans, musikaler og teater til film. Hun vever tråder fra sin imponerende karriere inn i showet som kommer til Bergen 5. oktober.

Sweeney Blogg

Grøss og gru - og sosial brodd

Først var den nye musikalen om demonbarberen Sweeney Todd tenkt for det lille formatet. Fremført tett på publikum i en intim sal med få kulisser, ville den groteske handlingen fra viktoriatidens London sette en støkk i publikum, mente komponisten. "I know what you want," sa regissøren, "but let's make it big."

Keiser Nero

I selvransakelsens øyeblikk

Rett foran øynene til imperiets nykronede keiser ble det fremført en voldelig og gripende opera, som om man skuet like inn i keiserdømmets undergang. Mozarts nye opera, La clemenza di Tito, var som en fremtidsvisjon, et trollspeil, noe ingen hadde sett maken til.