Hopp til innhold

Glimrende kritikk i Opera Now

Ifølge det internasjonale operamagasinet har koret aldri sunget bedre. Solistene omtales som sensasjonelle, slående, lekne og fargerike og scenografien som var den klippet ut av et maleri.

Opera Now gir Den flyvende hollender 4 av 5 stjerner, anmeldt skulder mot skulder med giganter som Royal Opera House, English National Opera og Washington National Opera er det bare å gratulere alle medvirkende med en strålende innsats!

"Elisabeth Teige's sensational voice and stage presence dominate the opera"

"The animated and muscular-toned male chorus have never sounded better"

"Striking set"

"In the pit, conductor Eun Sun Kim and the Bergen Philharnonic Orchestra unleashed a formidable storm"

Les hele kritikken i Opera Now (april 2018)

En ny produksjon av Bergen Nasjonale Opera
Presenteres av Bergen Nasjonale Opera og Musikkselskapet Harmonien

Richard Wagner / Musikk og libretto
John Ramster / Regi
Bridget Kimak / Design
Jean Kalman / Lysdesign
Bergen Filharmoniske Orkester
Edvard Grieg Kor med gjester

Opera Now on The Flying Dutchman

Siste nyheter

Beate Mordal

Beate Mordal er Artist-in-Residence i 2019/2020

Grieg Foundation har tildelt kr 100 000 til det nye programmet Artist-in-Residence, som gir BNO og Bergen en mulighet til å vise frem en strålende ung norsk sanger i en rekke produksjoner, og hjelpe til med å utvikle sangerens karriere ved å tilby muligheter til å jobbe sammen med høyt anerkjente solister, regissører og dirigenter.

Janie Dee

Intervju med Janie Dee

- En cabaret er som selve livet, sier Janie Dee, man vet aldri hva som kommer til å skje. Karrieren til den prisbelønte britiske sangeren og skuespilleren spenner fra dans, musikaler og teater til film. Hun vever tråder fra sin imponerende karriere inn i showet som kommer til Bergen 5. oktober.

Sweeney Blogg

Grøss og gru - og sosial brodd

Først var den nye musikalen om demonbarberen Sweeney Todd tenkt for det lille formatet. Fremført tett på publikum i en intim sal med få kulisser, ville den groteske handlingen fra viktoriatidens London sette en støkk i publikum, mente komponisten. "I know what you want," sa regissøren, "but let's make it big."

Keiser Nero

I selvransakelsens øyeblikk

Rett foran øynene til imperiets nykronede keiser ble det fremført en voldelig og gripende opera, som om man skuet like inn i keiserdømmets undergang. Mozarts nye opera, La clemenza di Tito, var som en fremtidsvisjon, et trollspeil, noe ingen hadde sett maken til.