Ny markeds- og kommunikasjonssjef
Ole Klemsdal er ansatt som ny markeds- og kommunikasjonssjef ved Bergen Nasjonale Opera (BNO).
- Det er en stor ære å få være med på reisen mot et nytt operahus i tilknytning til Grieghallen, forteller Ole Klemsdal.
Mellom 2006-2011 var Klemsdal informasjonssjef ved Den Nationale Scene, hovedsakelig under Bjarte Hjelmelands periode som teatersjef.
- Jeg gleder meg stort over å komme tilbake til å arbeide med scenekunst og musikk - og ikke minst bidra til stor oppmerksomhet rundt opera i Bergen, sier Ole Klemsdal.
I de siste 10 årene har Klemsdal vært kommunikasjonssjef i industriselskapet Beerenberg.
- Dette har vært en lærerik og inspirerende reise. I Bergen er det en rekke aktører som markerer seg internasjonalt innen sine spesialiserte felt. Og i så måte minner Beerenberg og Bergen Nasjonale Opera om hverandre.
Klemsdal tiltrer stillingen 1. desember, og han håper at den lange perioden med avlysninger og restriksjoner da er over.
- Det å kunne være med å bidra til at bergenserne, striler og andre tilreisende igjen opplever opera av høyeste kvalitet i Grieghallen er noe som motiverer meg enormt.
Ole Klemsdal har sin utdannelse fra Universitetet i Bergen, innen media/videoproduksjon, filosofi og teatervitenskap. Han har tidligere jobbet i reklame- og kommunikasjonsbyråer, i tillegg ved informasjonsavdelingen i Bergen kommune. Han har vært med å få flere utmerkelser innen reklame og kommunikasjon.
- Me var på jakt etter ein visjonær og ambisiøs person til å leia marknads- og kommunikasjonsområdet i Bergen Nasjonale Opera, og me er glade for at Ole Klemsdal skal vera med oss i det som vert ein spanande utviklingsfase, sier operasjef Eivind Gullberg Jensen.