Hopp til innhold

Svært flott kritikk i Opera Now

Det anerkjente magasinet Opera Now gir full pott til I Capuleti e i Monthecchi - 5 av 5 stjerner!

"Nicola Raabs iscenesettelse, med design av Ashley Martin-Davis, var enkel men gjennomtenkt"

 Sammenblandingen av eleganse og vold ble i produksjonen fremstilt ved bruk av fekting, en genial visuell analogi for den stiliserte intensitet og risiko forbundet med kunstarten bel canto.



"I første scene ser vi de maskerte herrene i det utmerkede Edvard Grieg Kor lovprise sverdkunsten"



"Magnus Skredes svart-hvitt fotografier av de elskende, som ble projisert på store skjermer i sluttscenene, bidrog til et moderne innslag"



"Nino Surguladzes Romeo utstrålte leken energi og hennes sang var både kraftfull og raffinert"



"Med himmelsk tone, som understøttet en diamant-etset linje, var Kristina Mkhitaryans Giulietta en kombinasjon av sangegenskapene til to berømte forgjengere, Anna Netrebko og Edita Gruberová"



"Christopher Tiesi hadde vært forkjølet, men om han var forsiktig i toppregisteret, var det forførende fløyel i Tebaldos tone"



"Alexander Robin Baker var en yngre enn vanlig Lorenzo, med en imponerende stemme som grenset mot heltetenor"



"Igor Gnidiis stemme var rik og autoritativ som Capellio"



"Dirigent Fabio Biondi var fullstendig overbevisende og Bergen Filharmoniske Orkester spilte, som alltid, med glød og raffinement"



Anmeldt av Yehuda Shapiro

 for Opera, februar 2017

Hør Nino Surguladze og Kristina Mkhityrian fremføre duetten fra Akt 1:

Siste nyheter

Elizaveta Agrafenina

Grieg in Bergen - Festival 12. - 31. juli

Sopranen Elizaveta Agrafenina fra vårt talentprogram Unge Stemmer er ukens gjesteblogger. Hun ble i 2020 uteksaminert av Musikkonservatoriet i Amsterdam med høyeste karakterer - og i sommer har hun egen konsert på festivalen. Her forteller Elizaveta om veien til profesjonell sanger og konserten «The Mystery of the Muses».

Griegkvartalet

Vi søker Markeds- og kommunikasjonssjef

Kan du merkevare- og publikumsutvikling? Har du erfaring fra kulturbransjen og innsikt i norsk kulturpolitikk? Er du god til å pleie pressekontakter og finne fram til de beste historiene? Er du innforstått med de utfordringene som utvikling og vedlikehold av sponsorrelasjoner kan medføre? Da vil vi treffe deg!

Mary Miller

Bon voyage, Mary!

Mary Miller går av etter 10 år som operasjef for Bergen Nasjonale Opera