Hopp til innhold

Svært flott kritikk i Opera Now

Det anerkjente magasinet Opera Now gir full pott til I Capuleti e i Monthecchi - 5 av 5 stjerner!

"Nicola Raabs iscenesettelse, med design av Ashley Martin-Davis, var enkel men gjennomtenkt"

 Sammenblandingen av eleganse og vold ble i produksjonen fremstilt ved bruk av fekting, en genial visuell analogi for den stiliserte intensitet og risiko forbundet med kunstarten bel canto.



"I første scene ser vi de maskerte herrene i det utmerkede Edvard Grieg Kor lovprise sverdkunsten"



"Magnus Skredes svart-hvitt fotografier av de elskende, som ble projisert på store skjermer i sluttscenene, bidrog til et moderne innslag"



"Nino Surguladzes Romeo utstrålte leken energi og hennes sang var både kraftfull og raffinert"



"Med himmelsk tone, som understøttet en diamant-etset linje, var Kristina Mkhitaryans Giulietta en kombinasjon av sangegenskapene til to berømte forgjengere, Anna Netrebko og Edita Gruberová"



"Christopher Tiesi hadde vært forkjølet, men om han var forsiktig i toppregisteret, var det forførende fløyel i Tebaldos tone"



"Alexander Robin Baker var en yngre enn vanlig Lorenzo, med en imponerende stemme som grenset mot heltetenor"



"Igor Gnidiis stemme var rik og autoritativ som Capellio"



"Dirigent Fabio Biondi var fullstendig overbevisende og Bergen Filharmoniske Orkester spilte, som alltid, med glød og raffinement"



Anmeldt av Yehuda Shapiro

 for Opera, februar 2017

Hør Nino Surguladze og Kristina Mkhityrian fremføre duetten fra Akt 1:

Siste nyheter

Ian Marcus Bjørsvik og Annika Beinnes

Sangtalent som blomstrer

To unge vestlendinger som begge studerer i København var blant de mange som sang på OperaPub i begynnelsen av april – ikke minst sammen med flere sangstudenter fra Manchester og også Bergen.

Synopsis

Kva skjer i Gianni Schicchi?

Ein diger arv, eit forelska par – og ein djevelsk smart Gianni Schicchi. Her er handlinga i den komiske einaktaren som våre akademistar skal få bryne seg på sommaren 2022.

Eivind i Svinehallen:)

Takk til alle som kom på Den glade enke 2.0!

Eit godt publikum vil alltid påverka resultatet på scenen – takk til alle som kom - de gjorde oss betre, og de gav oss ei kjærkomen stadfesting om at me framleis er ynskja, og at me er ein naudsynt del av samfunnet.

DGE Dani Enken ny 1

Ble operasanger på fest

Ungdomsopprøret hennes var å starte å synge opera – først og fremst som en spøk. Nå er Kari Postma en av våre etablerte solister og vår glade enke.

Norma Balean som Den glade enke

Enkefeber i Bergen gjennom 100 år

Den glade enke har gått sin seiersgang på opera- og teaterscenene siden stykket hadde sin aller første premiere tilbake i 1905 – og Bergen er heller ikke noe unntak.